ZASÍLÁME
POUZE
DO ČR
Při objednávce
za 990,- Kč a více
doprava ZDARMA
- Úvod
- CUTS - pro školy
- CUTS Quadro - velký SET - pro II. stupeň ZŠ a střední školy
CUTS Quadro - velký SET - pro II. stupeň ZŠ a střední školy

- Kompletní specifikace
- Komentáře 0
- CUTS Quadro - velký SET - pro II. stupeň ZŠ a střední školySkladem3 590 Kč2 967 Kč bez DPH
Pomůcka pro podporu rozvoje prostorové představivosti, logického myšlení a kombinačních schopností zejména v oblasti abstraktního myšlení. Vhodná pro II. stupeň základních škol a střední školy. Doporučujeme do hodin matematiky/geometrie.
Obsah balení:
- 10 x hrací deska CUTS Quadro, rozměr 35 x 16 cm, magnetické kameny 4 tvary - 4 barvy
- u každé desky 4 karty s přidanými úlohami
- pracovní listy pro učitele 1, 2, 3
- návod - doporučený postup pro práci s didaktickou učební pomůckou CUTS Quadro
Cíl hry:
- hracími kameny vyplnit celou šachovnici
- Kameny stejné barvy se smí dotýkat jen rohy
- Každá úloha má pouze jedno řešení
- důležitá pomůcka pouze pro CUTS Quadro - každý kámen zabírá 4 pole
Doporučený postup pro práci s didaktickou učební pomůckou CUTS Quadro
(vhodná pro II. stupeň základních škol a střední školy)
- Žákům rozdáme tabulky CUTS Quadro (viz obrázek 1 a 2).
- Vysvětlíme pravidlo o vyplnění hracího pole bez střetu barvy, tj. základní pravidlo všech her CUTS – kameny stejné barvy se smí dotýkat jen rohy.
- Určíme úlohu k vyřešení. Pro první seznámení je dobré zvolit úlohu lehčí, vybíráme proto nižší číslo a nebráníme žákům v práci ve dvojicích nebo ve skupinách.
- Poté může následovat soutěž v samostatném vyřešení některé z lehčích úloh. Podle schopností žáků a zaměření školy můžete volit různou obtížnost úloh. Nejobtížnější nalezneme na přiložené kartě úloh, pro které nelze vytvořit logický postup. Jednou z největších výhod je, že jednodušší úlohy zaujmou i žáky, kteří si myslí, že mají s matematikou a logickým myšlením problémy.
- Dalším úkolem může být řešení úlohy čistě logickým způsobem. Celý postup je vysvětlen na příkladu úlohy č. 16 (viz obrázek 3 a 4 - Pracovní list pro učitele - řešení úlohy č. 16).
- Logický postup lze zaznamenat jednoduchým zápisem. Pro označení jednotlivých tvarů používáme tato písmena: C pro čtverec, a dále T, L a Z odpovídající tvarům jednotlivých kamenů. Pro určení barvy používáme písmena: B (modrá), G (zelená), R (červená), Y (žlutá). Jako ukázku uvádíme zápis úlohy č. 16 ze základní hrací desky: a16: h8-L, h6-TY, e3-f5-LR, h8-LB, e8-CR, e6-ZB, c6-TG, a6-LY, h3-LG, a4-TB, g2-ZY, e2-ZG, c2-Z (viz obrázek 5 – Zápis logického postupu).
Po tomto seznámení s pomůckou CUTS, mohou dostat žáci, jako samostatný úkol vyřešení úlohy z některé karty a postup řešení zapsat. Úloha, kterou žákům zadáváme, může být pro každého jiná. Pro řešení a zápis úlohy by měli mít žáci klid a čas k zamyšlení, proto doporučujeme formu domácího úkolu.
Pro práci ve škole slouží na komunikaci mezi učitelem a žáky CUTS školní tabule, která má stejně jako jednotlivé hrací desky CUTS Quadro šachovnici označenou písmeny. Učitel vybere zadání z „přidaných úloh“, postaví ji na tabuli a společně ji řeší s žáky, či vyzývá žáky, aby přišli položit další kámen.